ویدئوی تنظیم دریچه گاز ماکسیما

بسم الله الرحمن الرحیم

.

ویدئوی روش تنظیم دریچه گاز نیسان ماکسیما

که توسط یکی از اعضای گروه تلگرامی نیسان ماکسیما

تهیه شده تقدیم میشود

تنظیم دریچه گاز ماکسیما
توسط استاد گرامی جناب آقای مشهدی

۱ - این ویدئو که تنظیم خود سنسور هست اوکیه

۲ - اما قسمت دوم که سوییچ رو باز و بسته می کنه اصول داره.


درواقع سنسور دریچه گاز رو با ای سی یو کالیبره می کنه اون کار.

اصولش اینه که سوییچ رو پنج ثانیه باز کنید و ده ثانیه ببندید.

توی دستگاه دیاگ دوتا گزینه هست که وقتی که‌ کالیبره میشه شما می‌تونید متوجه بشید

.
اما حالا گه دستگاه دیاگ نیست شما باید حدود چهار یا پنج دقیقه اینکار رو تکرار کنید و دفعه ی آخر سوییچ رو که باز کردید بلافاصله استارت بزنید.

https://s33.picofile.com/file/8483619934/4_5998812360268059939.mp4.html

ریست دریچه گاز نیسان

بسم الله الرحمن الرحیم

.

پروتکل نیسان برای ریست دریچه گاز ماکسیما :

Before performing Idle Air Volume Learning, make sure that all of the following conditions are satisfied. Learning will be cancelled if any of the following conditions are missed for even a moment.

Battery voltage: More than 12.9V (At idle)

Engine coolant temperature: 70 - 100 C (158 - 212 F)

Park/neutral position (PNP) switch: ON (Shifter in Park or Neutral)

Electric load switch: OFF (Air conditioner, headlamp, rear window defogger)

Steering wheel: Neutral (Straight-ahead position)

Vehicle speed: Stopped

Transmission: Warmed-up (Drive vehicle for 10 minutes.)

Procedure

1

Turn ignition switch "ON" and wait at least 1 second.

2

Turn ignition switch "OFF" and wait at least 10 seconds.

3

Start engine and warm it up to normal operating temperature.

4

Check that all items listed under the topic PREPARATION (previously mentioned) are in good order.

5

Turn ignition switch "OFF" and wait at least 10 seconds.

6

Start the engine and let it idle for at least 30 seconds.

7

Disconnect throttle position sensor harness connector (brown), then reconnect it within 5 seconds.

8

Wait 20 seconds.

9

Make sure that idle speed is within specifications. If not, the result will be incomplete. In this case, find the cause of the problem by referring to the NOTE below.

10

Rev up the engine two or three times. Make sure that idle speed and ignition timing are within specifications.

.

مقادیر سنسورها و دریچه گاز

بسم الله الرحمن الرحیم

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
ممنون مسئله اینجاست این ولتاژ کلی بازه هست من الان ولتاژ رو گذاشتم روی 0.51 ولت بد نیست. اما خوبم نیست . ولتاژی که کارخانه مهرو لاک قرمز رنگ رو میریزه روی پیچ تنظیم در حالت بسته دریچه گاز رو نیاز دارم

باید روی ۴۶ بزاری

.

سلام به همه دوستان.
دوستان چند روز پیش ماشینو بردم برای شستشوی ساعتی گیربکس وبعدش هم بادستگاه دیاگ دریچه گازو برام تنظیم کردن.روی صفحه دستگاه عدد تنظیم نوشته بود 0.44 به گفته مکانیک 44 یه مقدار تقه تو گیربکس داشتم که گفتن بیار این دفعه بزاریم روی 40 که گفتن فابریکش 40 هست زیاد اما تغییر نکرد.چون توی دورهای بالا از یک به دو تقه میزنه.حالا خواستم از دوستان بپرسم اگه این عددو بزارن روی 36 یا 37بهتر میشه یا ببریم روی 48 بهتر میشه.چون مسیر تعمیرگاه دوره خواستم این دفعه که رفتم یه راست بگم بزار روی فلان عدد.قبل از شستشوی ساعتی این مشکلو نداشتم.

.

.

زمان پاشش سوخت
duration of injection pulse

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

خرابی سنسور دریچه گاز

بسم الله الرحمن الرحیم

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
علل خرابی سنسور دریچه گاز


۱ • آب خوردن سنسور دریچه گاز

اصلی ترین عامل خرابی سنسور دریچه گاز نفوذ آب به این سنسور میباشد. شستشو موتور یکی از عواملی است که باعث نفوذ آب به سنسور دریچه گاز میشود و همین امر باعث خرابی و اتصالی سنسور دریچه گاز میشود.

اگر شما هم در کارواش موتور خودرو را شستشو میدهید باید دقت داشته باشید که سوکت همه سنسور ها به ویژه سنسور دریچه گاز با باد خشک شود که خوشبختانه در کارواش های مجهز برای این منظور دستگاه های خاصی تعبیه شده است.

۲ • فشار زیاد به خودرو و گاز دادن زیاد

در صورتی که به ماشین تان بیش از حد فشار وارد کنید و بیش از حد معمول گاز دهید سنسور دریچه گاز در معرض خرابی قرار خواهد گرفت. برای جلوگیری از این این آسیب بهتر است خودرو را تا حد دور موتور بالا نگه ندارید و سعیی کنید دور موتور خودرو زیاد بالا نباشد و دنده را در زمان مناسب تعویض کنید. در این حالت میتوانید از خرابی سنسور دریچه گاز پیشگیری کنید. به طور کلی برای آن که از خراابی قطعات فابریک خودروتان جلوگیری کنید بهترین کار این است که از ایجاد فشار زیادی به خودروتان جلوگیری کنید.

۳ • آلودگی و کثیف بودن دریچه گاز

در صورتی که دریچه گاز آلوده باشد بعد از مدتی سنسور دریچه گاز خراب میشود. این آلودگی ها در مدت زمان طولانی باعث ایجاد جرم و رسوب در دریچه گاز میشوند و همین امر باعث میشود پولکی باز بماند.
باز ماندن پولکی باعث میشود زاویه سنسور دریچه گاز به میزان 1 الی 2 درجه انحراف پیدا کند و باز بماند. باز ماندن سنسور دریچه گاز برای مدت زمان طولانی باعث میشود مقاومت متغیر خراب شود و در این مرحله دیگر با شستن و رفع آلودگی ها سنسور به حالت قبل خود برنمیگردد و باید این قطعه تعویض گردد.

۴ • نقص در ECU یا همان کامپیوتر موتور خودرو

کامپیوتر خودرو مانند مغز میباشد که فرمان ها را باید در زمان درست صادر کند و در صورتی که اختلالی در کارکرد آن وجود داشته باشد فرمان ها به درستی صادر نمیشوند و همین امر باعث سوختن قطعات به خصوص سنسور دریچه گاز میشود.

۵ • ایراد در برق خودرو و سیم کشی ها

از دیگر عوامل خرابی سنسور دریچه گاز خودرو این است که در سیم کشی خودرو نوسان و اتصالی وجود داشته باشد و همین امر میتواند سبب شود اطلاعات درست به کامپیوتر خودرو ارسال نشود و در نتیجه فرمان هایی که توسط کامپیوتر ارسال میشود غلط میباشند و همین فرمان های غلط میتواند باعث سوخت سنسور دریچه گاز شود.

۶ • خرابی پولکی دریچه گاز ماشین

پولکی دریچه گاز یکی از قطعات مکانیکی در خودرو میباشد که حساس بوده و در صورتی که به آن ضربه وارد شود امکان شکستن آن وجود دارد. شما میتوانید این قطعه را مدام بررسی کنید تا از شکسته شدن آن و ایراد در آن پیشگیری کنید.

عیب یابی سنسور موقعیت دریچه گاز

الف – با استفاده از دستگاه عیب یاب دیاگ :

در صورت خرابی سنسور موقعیت دریچه گاز ، خطای این سنسور در قسمت خواندن عیوب در دستگاه عیب یاب نشان می دهد . ابتدا خطا را در قسمت پاک کردن خطاها پاک کرده و سپس در قسمت پارامترهای دستگاه عیب یاب به تجزیه و تحلیل ولتاژ خروجی ، درصد و حالت باز بودن دریچه گاز را مورد بررسی قرار دهید .

نکته :
• ولتاژ خروجی سنسور موقعیت دریچه گاز در حالت در جا ( دریچه گاز بسته ) بین 400 الی 500 و در بعضی از خودروها حدود 800 میلی ولت و در حالت کاملا باز بین 4300 الی 4800 میلی ولت می باشد .

• درصد باز بودن دریچه گاز در حالت درجا ( دریچه گاز بسته ) در اکثر خودروها ، صفر درصد بوده و در حالت کاملا باز حداکثر به 94 درصد می رسد .

حالت یا وضعیت دریچه گاز در قسمت پارامترها باید در در حالت درجا : دور آرام ، در حالت نیمه باز : دور متوسط و در حالت کاملا باز : دور حداکثر را نشان بدهد .

ب – عیب یابی tps با استفاده از دستگاه مولتی متر اهم متر :

ابتدا کلید یا سلکتور دستگاه مولتی متر را روی قسمت اهم متر قرار داده و سپس سیم های مشکی و قرمز را در مکان مربوطه قرار داده و دو سر سیم های مشکی و قرمز را طبق جدول زیر دو ه دو در حالت بسته و کاملا باز آزمایش کنید . چنانچه مقدار مقاومت به دست آمده در موقع آزمایش طبق جدول استاندارد مربوطه نباشد و یا مقدار مقاومت در حالتهای باز و بسته بین پای های مختلف ثابت بماند ( به جز دو پایه ) و تغییر نکند ( البته مقدار مقاومت در بین دو پایه در حالت بسته و باز در حالت ایده آل ثابت می باشد ) سنسور موقعیت دریچه گاز خراب بوده و باید تعویض گردد .

سرویس دریچه گاز

بسم الله الرحمن الرحیم

.

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
سلام وقت بخیر امیر خان ماشین من هم همچین مشکلی داره صبح ها که روشن میکنم ساسات می کنه و بدون هیچ مشکلی کار می کنه به محض اینکه آمپر آب میاد رو خط اول و ساسات ول می کنه دور موتور رو 1800 کاتاف می کنه حرکت هم که می کنم تو دنده یک دور موتور که به 1800 میرسه کله می کنه ولی تو بقیه دنده ها هیچ مشکلی نداره میتونه ار سنسور دور موتور باشه
#


نه برا شما دریچه گاز تنظیم نیست

.سلام و عرض ادب.
دوستان گرامی
دریچه گاز رو باز کردم و با اسپری کامل شستشو دادم.
الان که بستمش یکی صدای غلغل آب میاد که فکر کنم از هواگیریه.
بعدش پدال گاز رو که میخام رو دو هزار نگه دارم ،دور موتور بالا نمیره و ماشین ریپ میزنه .
پدال رو که یهویی فشار بدم دور موتور بالا میره ولی وقتی بخام آروم رو دوهزار نگه دارم ،نوسان داره دور موتور و گاز نمیخوره.
ممنون میشم کسی تجربشه و داره راهنمایی کنه

.

سوکت پایینی سنسور دریچه گاز رو درش میارم درست میشه ،سوکت رو جا میزنم بازم همین حالت میشه

.

.دریچه گاز موقع سرویس اکثرا از تنظیم درمیاد، باید تنظیم بشه
صدای غل غل آب مربوط به دریچه گاز نیست

.

.با دیاگ تنظیم میشه یا دستیه تنظیمش؟

.

با دستگاه دیاگ قابل تنظیم هست، نهایت ۱۵ الی ۲۵ دقیقه وقت میبره

.

سوکت پایینی سنسور رو در آوردمش ،تنظیم کار میکنه ،فقط موقع استارت باید پدال گاز رو فشار بدم که روشن بشه ماشین .
سوکت رو در آوردم مشکلی ایجاد نمیکنه تا بخام یه جا ببرم برا تنظیم؟

.

خیلی سخت شد، کدوم شهر هستید؟ کلانشهر به این بزرگی تبریز، یه نفرو پیدا کردم که میتونه تنظیم کنه
کار سختی نیست، نمیدونم چرا مکانیکها بلد نیستند

.

یاسوج هستم
و اینجا هم مکانیک درست حسابی نداریم .
گوگل سرچ زدم کار سختی نیست به ظاهر به گفته شما ،چن مرحله به ریز توضیحم داده ،با دستگاه دیاگ و تنظیم دستی سنسور

.

بله پیچهای سنسور خرگوشی باید تا حدی شل بشه و زاویه تنظیم بشه با دست
ولتاژ دریچه باید بین ۴۲ تا ۴۶ نهایت ۴۸ باشه
بعد با باز و بست چند باره سویچ روی حالت ON قرار بگیره دریچه گاز

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
سلام امیرخان
ماشین من مدل ۹۰ ومرتبه،ولی دوسه روزه که اول صبح وقتی روشن می کنم ،حدود ۱۰ ثانیه کم زوره و پرپر می کنه بعدش خوب میشه ،فقط هم اول صبح هستش وبعد مشکلی ندارم،لطفاً راهنمایی کنید مشکل چیه وچه باید کرد.ممنون

سرویس دریچه گاز انجام بدهید. چک کنید دریچه سنگ وسط گیر نباشه

.

دریچه گاز ماکسیما
قبل از شستشو

.

دریچه گاز ماکسیما
بعد از شستشو

دریچه گاز ۲۰۶

بسم الله الرحمن الرحیم

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
تعمیر دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵

محمد خزائی
10 اردیبهشت 1401


شناخت اجزای خودرو به عیب‌یابی و تعمیر آن کمک بسیاری می‌کند.
در این مقاله از مجله آچاره به بررسی دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵، اجزاء و انواع آن می‌پردازیم.
پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دریچه گاز خودرو چیست؟

اگر قصد دارید خودتان نسبت به تعمیر دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ اقدام کنید بهتر است ابتدا با دریچه گاز خودرو آشنایی مختصری داشته باشید.
در اکثر مواقع نیاز به استفاده‌ حداکثری از توان خودرو وجود ندارد، به همین دلیل باید توان خروجی موتور تحت کنترل باشد که در موتور‌های داخلی این وظیفه به عهده‌ دریچه ‌گاز (یا همانThrotte body )است، که به وسیله یک شیر پروانه‌ای و تغییر دادن زاویه‌ آن میزان جریان هوایی را که وارد موتور می‌شود را تنظیم می‌کند، و به تبع آن میزان پاشش سوخت هم همان‌قدر که میزان هوا کاهش می‌یابد، کمتر شده و به این ترتیب توان موتور تنظیم می‌شود. از طرف دیگر دریچه‌ گاز از یک مسیر جانبی دیگر به موتور خودرو این اجازه را می‌دهد که زمانی که تحت بار نبوده و پدال گاز فشرده نمی‌شود به شکل بدون بار روشن بماند.


انواع دریچه‌گاز بر اساس جنس بدنه

دریچه گاز فلزی

دریچه گاز پلاستیکی

انواع دریچه گاز بر اساس نحوه عملکرد

دریچه گاز مکانیکی

دریچه گاز الکترونیکی یا همان برقی




اجزاء تشکیل دهنده‌ دریچه گاز

شناخت اجزای تشکیل دهنده دریچه گاز در تعمیر دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ بسیار مهم است. دریچه گاز به کمک شیر پروانه‌ای با تعییر زاویه‌ خود، مقدار موثر عبور جریان هوا را تغییر می‌دهد و همچنین مقدار ورود جریان هوا به موتور را تنظیم می‌کند. این شیر‌های پروانه‌ای در دریچه گاز‌های مکانیکی توسط کابل گاز و به طور مستقیم با عملکرد و دستوری که راننده می‌دهد (یعنی همان فشردن پدال گاز ) عمل می‌کند، اما در دریچه‌های گاز برقی به وسیله‌ دستوری که از طرف سیستم مدیریت موتور داده می‌شود زاویه خود را تغییر می‌دهد.

بدنه این دریچه اکثرا از جنس آلومینیوم یا از ترکیب چند مواد (composite) ساخته می‌شود که استفاده از این مواد ترکیبی در بدنه دریچه گاز به دلیل سبک‌تر بودن و هم به دلیل مقاومت بیشتر در مقابل خوردگی، نسبت به جنس آلومینیوم آن بیشتر پیشنهاد می‌شود.
در دریچه برقی برای اجرای دستوراتی که توسط سیستم مدیریت موتور برای تغییر زاویه دریچه از عملگرها و حسگرهای وضعیت دریچه گاز استفاده می‌شود. این حسگر یا همان سنسور‌ها موقعیت و وضعیت دریچه گاز را برای تشخیص وضعیت دور آرام، وضعیت‌های مربوط به شتاب گیری و تمام بار، کاهش سرعت ماشین را به واحدی که مسئول مدیریت موتور یعنی Ecu ارسال می‌کند.

دریچه گاز برقی به علاوه مسیر‌هایی که مخصوص ورود هوا از طریق دریچه پروانه‌ای است همچنین دارای یک مسیر جانبی دیگر است که هوا می‌تواند از طریق آن عبور کند، این کار از طریق استپر موتور تنظیم کنترل می‌شود.

استپر موتور به دلایل زیر استفاده می‌شود:

بسته بودن دریچه گاز و به وجود آوردن حالت ساسات هنگامی که موتور سرد است.

تنظیم کردن دور آرام هنگامی که بخواهیم بار اضافی از موتور بگیریم مثل زمانی که کولر را روشن می‌کنیم.

تنظیم کردن میزان مناسب سوخت و هوا در دور آرام

صرفه جویی در مصرف سوخت

کاهش آلایندگی

مانع شدن از بسته شدن مسیر هوا هنگامی که راننده در سرعت‌های بالا به طور ناگهانی پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارد.

قبل از دریافتن نحوه‌ تعمیر دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ بهتر است با نحوه عملکرد انواع دریچه گاز اشنا شویم.


دریچه گاز مکانیکی

در این شکل از دریچه گاز کابل گاز مستقیما به پدال گاز وصل شده و زاویه دریچه گاز را تنظیم می‌کند. این نوع دریچه مکانیزم چندان پیچیده‌ای نداشته و قیمت مناسبی دارد.

دریچه گاز برقی

این نوع از دریچه فرایند تغییر زاویه شیر پروانه‌ را با توجه به عملکرد شخص راننده و شرایط حرکتی ماشین دستور تغییر زاویه را می‌دهد. همچنین در این نوع، دریچه گاز مستقیما به پدال گاز وصل نیست و از آنجا که دریچه گاز برقی نسبت به دریچه گاز مکانیکی قابلیت کنترل دقیق‌تر مقدار هوایی را که به موتور وارد می‌شود را دارد، راندمان و کارایی خودرو را افزایش می‌دهد.

در تعمیر دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ از آنجایی که امکان تنظیم و کنترل دریچه گاز خودرو در نوع برقی آن با توجه به نیاز مشتری وجود دارد، پس استفاده از یک نوع دریچه گاز برای موتور‌های مختلف امکان‌پذیر است.

این نوع دریچه مصرف سوخت و آلاینده‌ها را کاهش می‌دهد، چون در دریچه مکانیکی هنگامی که راننده به طور ناگهانی پدال گاز را می‌فشارد دریچه مکانیکی این عمل را مستقیما به دریچه منتقل می‌کند و به صورت کامل این عمل اجرا می‌شود و باعث می‌شود که سوخت و هوا از حالت بهینه خارج شده و مصرف سوخت و به تبع آن آلایندگی افزایش یابد. اما در دریچه گاز برقی این فشرده شدن ناگهانی پدال گاز توسط سامانه مدیریت شده و کاهش می‌یابد و به صورت ملایم‌تر به دریچه منتقل می‌شود.
لازم به ذکر است که در موتور‌های پیشرفته مثل موتورهایی با سیستم پاشش سوخت مستقیم و ویژگی کنترل کردن سرعت کروز حتما باید از دریچه گاز برقی استفاده شود. دریچه گاز‌های برقی برای اینکه دستوری که از طرف Ecu برای تغییر زاویه دریچه گاز ارسال شده را اجرا کنند از حسگر موقعیت دریچه‌ گاز استفاده می‌کنند و همانطور که گفته شد این حسگرها وضعیت در لحظه، دریچه گاز را برای تشخیص دادن وضعیت دور آرام، کاهش سرعت، شتاب گیری و تمام بار و … به Ecu ارسال می‌کند. که همین موضوع اصلی‌ترین دلیل برتری دریچه گاز برقی به نسب دریچه گاز مکانیکی می‌باشد.

تعمیر دریجه گاز ۲۰۶ تیپ ۵

با توجه و اقتباس از اطلاعیه فنی و تعمیراتی ، معاونت فنی و مهندسی /مدیریت مهندسی خودرو؛ تا به حال ۲ مدل دریچه گاز بر روی موتور Tu5 با سیستم سوخت رسانی boschme7.4.5 بر روی خود رو های ۲۰۶ و۲۰۷ نصب شده است که به شرح زیر می‌باشند:

دریچه گاز پلاستیکی با کد اختصاصی ۰۷۴۰۴۰۱۱ و شماره حک شده روی بدنه آن ۹۶۶۱۸۰۹۰۸۰برای سیستم مدیریت Ecu با نرم افزار های ۶۶۳۹۱۱۰۰۸۰و۹۶۶۳۸۱۱۰۲۸۰

دریچه گاز فلزی با کد اختصاصی ۰۷۴۴۰۴۰۲۷وشماره حک شده روی بدنه آن۹۶۷۲۴۸۶۹۸۰ برای سیستم مدیریتEcu با نرم افزار ۹۶۶۳۷۲۰۸۰

لازم به ذکر است که در این دست خودرو ها از دریچه گاز برقی استفاده می‌شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که هنگام تعویض دریچه گاز حتما قطعه و یا شماره فنی مشابه باید جایگزین شود.

هنگام تعمیر دریجه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ باید توجه داشته باشیم که موارد مختلفی ممکن است باعث ایجاد خلل در عملکرد آن شده باشد،حال ما در ادامه به برخی از این عوامل خواهیم پرداخت:
یکی از این عوامل به مشکل خوردن حسگر دریچه گاز می‌باشد که دارای علایم زیر است؛

هنگامی که پدال آزاد بوده و ماشین در حالت خلاص است هم همچنان دور موتور بالا می‌ماند.(درEcu ساژم در حالت خلاص دور موتور ماشین با شتاب پایین می‌آید)

گاز خوردن و فرایند شتاب گیری خودرو با تاخیر صورت می‌گیرد.(احتمالا پدال گاز با دریچه پشت آمپر مچ نیست)

هنگامی که موتور خودور سرد است دور موتور پایین آمده و نرمال است اما هنگامی که موتور گرم می‌شود دور موتور هم تا کاتاف بالا می‌رود.

نوسان در دور موتور بالا به خاطر آب خوردگی و کثیفی

موتور دود کرده و با گاز دادن میزان این دود کاهش یا افزایش می‌یابد

دور موتور از حدکاتاف بالاتر نمی رود (با توحه به نوع خودرو )کاتاف به ۳۰۰۰تا ۴۰۰۰ می‌رسد

خودرو عطسه می‌کند (یعنی با گاز دادن ماشین خاموش می شود)

بین دور ۲۵۰۰rpm تا ۳۰۰۰rpm ماشین حالت گرفتگی پیدا می‌کند.

برای عیب یابی این حسگر می‌توانید از دستگاه دیاگ که اطلاعات این سنسور را در دستگاه دیاگ به صورت درصدی که از صفر شروع شده و با گاز دادن و بالا رفتن دور موتور تا سقف ۱۰۰ درصد بالا می رود استفاده کنید.

خطای برنامه ریزی و تعمیر دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵

در خودروهایی که دارای دریچه گاز برقی هستند اگر Ecu بنا به هر دلیلی موقعیت دریچه گاز را درست تشخیص ندهد، خطای برنامه ریزی در دریچه به وجود آمده و موتور گاز نخواهد خورد. در این وضعیت باید دریچه گاز را تعریف کنیم‌ برای انجام این کار کافی است مراحلی را که در زیر شرح داده شده را طی کنید:

سوئیچ را تا انتها باز کنید.

۲۰ ثانیه صبر کنید.

پدال گاز را تا آخر فشار دهید و ۲۰ ثانیه دیگر صبر کنید.

قبل از اینکه پای خود را از روی پدال گاز بردارید سویج را ببندید.

۲۰ ثانیه دیگر منتظر بمانید بدون اینکه پای خود را از روی پدال برداشته باشید.

همچنان بدون این که پای خود را از روی پدال برداسته باشید استارت زده و ماشین را روشن کنید.

باز کردن محفظه دریچه گاز

کابل اتصال بدنه (منفی) باتری را جدا کنید.

شلنگ‌های تهویه بخاری‌ها روغن محفظه لنگ(pcv) را از دریچه گاز جدا کنید.

کانال هوای ارتباطی که بین دریچه گاز و محفظه‌ی هواکش قرار دارد را از روی دریجه گاز جدا کنید.

اهرم گاز را از اتصال دریچه گاز جدا کنید.

کانکتور، سنسور موقعیت دریچه گاز را از روی دریچه گاز جدا کنید.

موتور مرحله‌ای دور آرام را از دریچه گاز جدا کنید.

گرم کن دریچه را (در صورت وجود داشتن) از محفظه دریچه گاز جدا کنید.

سنسورهای دمای هوای ورودی را از محفظه دریچه گاز جدا کنید.

پیچ‌هایی که محفظه دریچه گاز را به مانی فولد ورودی هوا وصل کرده‌اند را باز کرده و محفظه دریجه گاز را از آن جدا نمایید.

مراحل جدا کردن محفظه دریچه گاز جهت تعمیر دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ به ترتیب در بخش فوق بیان شد، لازم به ذکر است که پس از اتمام کار و تعمیرات برای نصب مجدد دریچه گاز به جای خود تنها کافی است فرایند فوق را مرحله به مرحله به صورت برعکس دوباره انجام دهید.

نکته ای که هنگام بستن دریچه گاز باید به آن توجه کنید این است که باید از یک اورینگ جدید و نو برای آب بندی کردن بین محفظه دریجه گاز و مانی فولد ورودی استفاده کنید .

نکات ایمنی

سوئیچ ماشین را در جهت off قرار دهید. یعنی ماشین را خاموش نگه دارید.

کابل اتصال بدنه (منفی) به باتری را جدا کنید.

مانع از پاشیده شدن سوخت شوید.

در نزدیکی محلی که در آن مشغول به انجام این کار هستید تابلو (از ایجاد شعله و آتش جلوگیری کنید) نصب کنید.

کثیفی دریچه گاز

از دیگر عواملی که موجب به مشکل خوردن دریچه گاز شده و موجب نیاز به تعمیر آن می‌شود کثیفی آن است. در این صورت برای تعمیر دریجه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ کافی است که آن را شست و شو دهید . شست‌وشوی دریچه گاز ماشین تاثیر بسیاری روی شتاب و حرکت و درست کار کردن خودروی شما دارد. این کار توسط نمایندگی‌های خاص خودرو و یا ‌نیز انجام می شود و در قبال انجام آن هزینه‌ای معادل ۴۵ هزار تومان دریافت می‌شود. اما خود شما به راحتی می‌توانید دریچه گاز خودروی خود را شست‌وشو داده و به تعمیر دریجه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ بپردازید. برای انجام این کار در ابتدا یک اسپری مخصوص شست‌و شوی دریچه گاز تهیه کنید (که قیمت آن بسته به مدل و برند آن متفاوت است)


استرس بار و لوله ورودی هوا را باز کنید.

پیچ‌هایی که دریچه گاز و فیلتر هوای ماشین را به هم متصل کرده‌اند را از هم باز کنید.

ابتدا وقتی هنوز ماشین خاموش است یک بار به ورودی دریچه گاز اسپری کنید.

سپس بلافاصله و سریع با یک دستمال تمیز و نرم و بدون پرز بخشی که اسپری زدید را کاملا تمیز کنید.

بعد از تمیز کردن بخش مورد نظر، از یک دوست یا همکار کمک بگیرید تا در این فرآیند شما را همراهی کند و استارت بزنذ و دور موتور را تا ۲ بالا برده و روی همان نگه دارد.

حالا شما هم ۲ بار به آرامی داخل دریچه اسپری کنید.

همچنان دور موتور را تا ۱۰ ثانیه دیگر روی ۲ نگه دارید.
پس از گذشت ۱۰ ثانیه از دوستتان بخواهید که دور موتور را تا ۴ بالا ببر و همزمان شما‌ هم چندین بار با فشا ر بالا به داخل دریچه گاز اسپری کنید‌.

هنگامی که با فشار بالا در حال اسپری کردن داخل لوله گاز هستید متوجه این خواهید شد که ماشین در حال خاموش شدن است، در این لحظه اسپری کردن را به مدت حدودا ۲ ثانیه قطع کنید تا ماشین به اصطلاح نفس بکشد.

بعد از اینکه ماشین نفس گرفت دوباره همین کار را تکرار کنید.

برای تعمیر دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵ این عملیات را ۴ بار دیگر پشت سر هم هنگامی که ماشین روی دور ۴ قرار دارد انجام دهید و سپس اسپری کردن را قطع کنید

سپس از دوست خود بخواهید تا دور موتور ماشین را پایین آورده و روی دور موتور ۲ نگه دارد.

حال خواهید دید که دودی سفید رنگ از ماشین خارج می‌شود که خروج این دود از ماشین کاملا عادی است.

از همراه خود بخواهید که تازمانی که این دود سفید تمام شود پای خود را روی پدال گاز نگه دارد.

حالا ماشین را خاموش کرده و هر قطعه‌ای که جدا کرده بودید را دوبار نصب کنید.

حالا دریچه ماشین شما تمیز شده امیدواریم که تاًثیر آن را در عملکرد ماشین خود مشاهده کنید.

در بعضی مواقع در خودروهای با دریچه گاز برقی مانند پژو ۲۰۶ و دنا که دچار خطای دریچه گاز می‌شوند چراغ چک خودرو روشن شده و دور موتور بالا نمی‌رود.
این خطا گاهی با یک‌بار باز و بسته کردن سوئیچ، ایراد طور موقت برطرف می‌گردد و برای مدت کوتاهی چراغ چک خاموش می‌شود اما مشکل همچنان باقی‌مانده که برای رفع این مشکل اکثر تعمیرکاران به تعویض دریچه گاز یا پدال گاز فکر می‌کنند اما برای عیب‌یابی صحیح در ابتدا باید به‌صورت دقیق عیب را شناسایی و با اطمینان از اینکه عیب در کدام قسمت است، بپردازیم.

عیب‌یابی و رفع خطا بالا نرفتن دور موتور

با استفاده از دستگاه عیب‌یاب و ورود به منوی موتور بخش خواندن خطا وارد شده و خطاهای موجود بررسی شود. در آنجا نوع خطا را باتوجه‌به کد خطای نشان‌داده‌شده و یا متن مقابل کد خطا مشخص شود.

توجه مهم:

دقت کنید گاهی ممکن است خطای درج شده مثلاً خطای تحت عنوان “خطای سنسور دریچه گاز ” مربوط به مشکل در سیم‌کشی آن دستگاه باشد نه خرابی خود قطعه باشد حتی گاهی شل بودن کانکتور ممکن است بنابراین قبل از تعویض قطعه حتماً از عملکرد مناسب سیم‌کشی قطعه مربوطه مطمئن شوید. برای این کار لازم است نقشه مدار مربوطه را در اختیار داشته و باتوجه‌به عملکرد مدار میزان ولتاژ یا مقاومت موجود در مدار بررسی شود. در صورت وجود مشکل در مدار سیم‌کشی حتماً خرابی برطرف شده سپس مجدداً خطاها بررسی شود.

بعد از بررسی خطاهای موجود بهتر است پارامترهای مربوط به سنسور دریچه گاز – استپر موتور – موتور دریچه گاز و سنسور پدال گاز نیز بررسی شود.

نکته:
در صورتی اطمینان از خرابی سنسور، در برخی خودروها می‌توان سنسورها را مقداردهی اولیه یا به‌اصطلاح ریست کرد؛ بنابراین قبل از تعویض یک‌بار مقداردهی اولیه و یا ریست سنسورها انجام شود تا در صورت برطرف نشدن عیب از این روش اقدام به تعویض سنسور مربوطه شود.

نکته مهم:

گاهی در اطلاعیه‌های فنی نوعی عیب متداول در خودرویی خاص تشریح شده است که همواره می‌توان به‌عنوان یکی از روش‌ها جهت سهولت و سرعت عیب‌یابی از آن‌ها استفاده کرد.

.

ریست دریچه گاز ۲۰۶ برقی

بسم الله الرحمن الرحیم

.

ریست دریچه گاز ۲۰۶ :

ECU 7.4.5
۱) باز کردن سوییچ (یک مرحله قبل از استارت)
۲)۱۰ ثانیه صبر می‌کنیم تا نشانگر سطح روغن، به مقدار کارکرد ماشین تبدیل بشه، همین طور صدای پمپ بنزین هم قطع بشه.
۳) پدال گاز رو تا انتها فشار می‌دیم و ۵ ثانیه در همین وضعیت نگه می‌داریم (برای احتیاط بیشتر هم شد اشکال نداره)
۴) پدال رو رها کرده و بدون اینکه گاز بدیم ماشین رو روشن می‌کنیم.
۵) یک دقیقه بدون گاز دادن صبر می‌کنیم تا ماشین در جا کار کند.
۶) ماشین رو خاموش می‌کنیم.
در توضیح این روش گفته شده بود دمای آب موتور بین ۱۰ تا ۹۰ درجه و دمای محیط بالاتر از ۸ درجه باید باشه.


ECU 7.4.4
۱) سوییچ رو باز کرده، ۵ ثانیه صبر و سپس سوییچ رو می‌بندیم.
۲) سوییچ رو باز کرده، ۱۰ ثانیه صبر و سپس پدال گاز رو تا انتها فشار می‌دیم و به مدت ۱۰ ثانیه نگه می‌داریم.
۳) پدال رو رها کرده، ۱۰ ثانیه صبر و سپس سوییچ رو بسته و به مدت حدود ۲۰ ثانیه صبر می‌کنیم.
۴) سوییچ رو باز کرده، ۱۰ ثانیه صبر و سپس بدون گاز دادن استارت می زنیم.
۵) ۱۰ ثانیه بدون فشار به پدال گاز صبر می‌کنیم تا موتور در جا کار کند و سپس سوییچ رو می‌بندیم.

ECU J34P
۱) سوییچ رو باز کرده و ۲۰ ثانیه صبر می‌کنیم.
۲) پدال گاز رو تا انتها فشار می‌دیم و ۲۰ ثانیه نگه می‌داریم.
۳) بدون برداشتن پا از پدال، سوییچ رو بسته و ۲۰ ثانیه صبر می‌کنیم
۴) بدون فشار دادن پدال گاز استارت می‌زنیم.

ریست پدال گاز ،ریست دریچه گاز

بسم الله الرحمن الرحیم

.

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
#آموزش_ریست_دریچه_گاز
ماشین رو کامل خاموش کنید
این مراحل رو به ترتیب انجام بدید:
۱_سویچ را باز کنید تا صفحه کیلومتر روشن شود و بمدت ۵ ثانیه صبر کنید
۲_حرکت مرحله قبل را به تعداد ۵ مرتبه انجام دهید
۳_سپس سویچ را کامل از محفظه خود در اورید
۴_به مدت ۳۰ ثانیه صبر کنید (چراغ سکیوریتی باید حداقل ۱۰ باز چشمک بزند)
۵_سپس ماشین را روشن کنید و مدت یک دقیقه صبر کنید
۶_ماشین را خاموش کنید
۷_بعد از ۵ دقیقه ماشین را روشن کنید


تمام شد دریچه گاز این شیر ژاپنی ریست شد

برای کالیبره کردن پدال گاز و دریچه برقی گاز
سه مرحله به ترتیب زیر انجام شود
⛔️⛔️توجه داشته باشید در هیچکدام از مراحل ماشین نباید روشن شود یا سوییچ در اورده شود


۱- ابتدا کلید استارت دو مرتبه فشار داده تا برق قبل استارت پشت امپر بیاید توجه کنید(خودروی سوییچی روی حالتی که چراغ های پشت امپر روشن شود on) ⛔️ماشین روشن نباید بشه⛔️و
⛔️ اصلا ترمز را نگه ندارید
پدال گاز را فشار داده تا اخر و به مدت ۳۰ ثانیه نگهدارید و سپس پدال گاز را رها کرده و کلید استارت را یکبار بزنید تا برق پشت امپر قطع شود(خودروی سوییچی، کلید رو در حالت اف یا کلا خاموش قرار بدید)

۲- در مرحله دوم کلید استارت را دوبار بزنید (خودروی سوویچی کلید در وضعیت on یا همون روشن شدن پشت امپر) تا مثل دفعه قبل برق پشت امپر بیاید(مثل مرحله قبل در خودروی سوییچی) بدون انجام هیچ کاری فقط ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس کلید استارت یکبار بزنید تا برق پشت آمپر قطع شود(خودروی سوییچی خاموش کنید)

۳- در مرحله اخر دو بار کلید استارت را بزنید تا برق پشت امپر بیاید(خودروی سوییچی در حالت روشن شدن پشت امپر) یکبار پدال گاز را تا اخر فشار داد رها کنید
و سپس کلید استارت را یکبار بزنید تا برق پشت امپر قطع بشه(خودرو سوویچی را خاموش کنید)

✅حالا پدال با دریچه گاز تنظیم شده

✅وکار دیگری لازم نیست انجام شود
توجه داشته باشید در هیچکدام از مراحل فوق ماشین نباید روشن شود

.

آموزش ریست پدال دریچه گاز برقی بدون دستگاه دیاگ

نحوه ریست پدال گاز :

1.سوییچ را تا انتها باز کنید
2.حدود 20 ثانیه منتظر بمانید
3.پدال گاز را تا انتها فشار داده و 20 ثانیه نگه دارید
4.بدون اینکه پا را از روی پدال بردارید سوییچ را کاملا ببندید
5.به مدت 20 ثانیه منتظر بمانید و بدون فشار دادن پدال گاز استارت بزنید و خودرو را روشن نمایید
نکات :
این نوع ریست برای خودروهایی با معایب زیر می باشد:

ریپ زدن

خاموش کردن

بالارفتن دور موتور

اگر دستگاه دیاگ موارد سنسوری را بدون عیب نشان دهد ،حتما ولتاژ دینام یا آلترناتور را چک نمایید،زیرا اگر ولتاژ بالا باشد باعث بهم ریختن دور موتور می شود

.

تنظیم دریچه گاز تویوتا کمری

بسم الله الرحمن الرحیم

.

تنظیم دریچه گاز برقی تویوتا کمری

در خودروی تویوتا کمری با تعویض باتری خودرو، و یا بعد از تمیز کردن دریچه ی گاز معمولا با گاز خوردن و یا خاموش شدن مکرر در دور آرام مواجه میشوند. برای برطرف کردن این عیب ابتدا موارد زیر را چک میکنیم.

درچه گاز تمیز باشد.

هر دو مخزن های پلاستیکی در جای درست به خرطومی هواکش وصل باشد.

خرطومی دریچه گاز وصل باشد.

سوکت های سنسور ها وصل باشد.

سنسور مف روی هواکش تمیز باشد.

یک شلنگ به دریچه گاز وصل است. این شلنگ پاره نشده باشد.

شلنگ های منیفولد به موتور چک شود

اگر همه ی موارد بالا درست بود سر باطری خودرو را برداشته و سپس دوکابل برداشته شده را به هم میزنیم تا بار مغناطیسی تخلیه شود. بعد از ۱۵ دقیقه سرباطری را گذاشته و سوئیچ را ۵ بار باز و بسته میکنیم و استارت میزنیم. بدای معرفی دریچه گاز باید ۵ کیلومتر رانندگی کرد.

.

تنظیم دریچه گاز ، دور آرام موتور

بسم الله الرحمن الرحیم.

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
سلام وقت بخیر خدمت همه دوستان
دور موتور در حالت N باید رو یک قرار بگیره یا باید پایین تر باشه؟

سلام پایینتر وقتی خوب گرم شه، بعد از حدود ۳ دقیقه، باید بشه ۷۰۰ حدودا

نه برا من همیشه رو ۱۰۰۰هست
چیکار کنم باید پایین بیاد

ممکنه پیچ تنظیم سلو گاز، بالا ریگلاژ شده یا سیم گاز تحت فشاره

در غیر اینصورت، استپر یا همان سنسور دور آرام و نهایتا دریچه گاز باید با دیاگ بررسی شه

کروز نصب کردی؟

بله کروز فابریک داره

اولین قدم بنظرم سیم گاز اصلی و سیم گاز کروز بررسی بشه و پیچ رگلاژ سلو

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:


nissan vq30 tps adjustment procedure
.


Throttle Position Sensor (TPS)

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
دریچه گاز و رفع نوسان دور موتور ماکسیما

آموزش کالیبره کردن دریچه گاز و رفع ایراد نوسان دور موتور ماکسیما در محدوده دور موتور ۱۲۰۰- ۱۸۰۰
بر روی سنسور دریچه گاز ماکسیما دو عدد سنسور وجود دارد . یکی سنسور دریچه گاز و دیگری سوییچ دریچه گاز .

دستگاه عیب یاب را به خودرو وصل کرده و سویچ باز وارد منوی موتور شده و پارامترها را بررسی میکنیم،

به شکلی که بتوانیم هر دو پارامتر مربوط به tps(سنسور دریچه گاز) و tp sw (سوییچ دریچه گاز) را ببینیم.

حال دو عدد پیچ سنسور دریچه گاز را تا حدی شل میکنیم که سنسور بتواند به بالا و پایین حرکت کند

(البته نباید خیلی شل شوند).

سنسور را تا انتها پایین میاوریم.

در این حالت هم سنسور و هم سوییچ دریچه گاز به حالت off تغییر وضعیت میدهند.

سنسور را آرام آرام به سمت بالا می چرخانیم تا لحظه ای که سوییچ دریچه گاز on شود ،

ولی سنسور دریچه گاز باید در همان حالت off باقی بماند.

در این لحظه قدری پیچهای سنسور را سفت میکنیم که مجموعه سنسور حرکت نکند.

سپس سوییچ موتور را که در وضعیت on بود را ۱۰ ثانیه بسته ۵ ثانیه باز میکنیم

و اینکار را آنقدر تکرار میکنیم تا در یکی از مراحلی که سوییچ را باز میکنیم

وضعیت سنسور دریچه گاز از حالت off به حالت on تعییر پیدا میکند

تنظیم دور آرام موتور ماکسیما

چه زمانی باید دور موتور ماکسیما را تنظیم کرد ؟

زمانی ما باید این کار را انجام دهیم که دور موتور مشکلات زیر را بری ما به وجود بیاورد

خاموش شدن خودرو زمانی که کاملا خودرو را متوقف میکنیم

زمانی که دور موتور غیر طبیعی بالا و پایین میرود

زمانی که بدون حتی فشردن پدال گاز دور موتور افزایش پیدا میکند

زمانی که خودرو ریب میزند و همراه با افزایش غیر طبیعی دور موتور در دست انداز ها و …. راننده را درگیر میکند

زمانی که خودرو پس از استارت مشکلی ندارد اما وقتی گرم میشود دور موتور پایین می آید

آموزش تنظیم دور آرام موتور ماکسیما

ابتدا دیاگ را به کنترلر متصل میکنیم

سپس وارد منو دیاگ میشویم و نیسان را انتخاب میکنیم

خودروهای بین المللی و سپس کانکتور ۱۶ و سپس قسمت موتور را انتخاب میکنیم

منتظر میشویم تا برقراری اتصال انجام شود

مرحله دوم تنظیم دور آرام موتور ماکسیما

در حالی که پارامترها را بررسی میکنیم باید صبر کنیم تا دمای آب خودرو به ۸۵ درجه برسد تا در دمای طبیعی دور موتور چک شود . دور موتور در دیاگ با واحد rpm نمایش داده میشود .

دور موتور را چک و عدد آن را برمیداریم

سپس برمیگردیم و در صفحه قبلی عملیات ویژه را انتخاب میکنیم

آیتم تنظیم دور موتور در حالت دور آرام را کلیک میکنیم

در این پنجره دور آرام برخی شرایط به طور پیش فرض برای دور آرام موتور ماکسیما درج شده است که عبارتند از : (

دور آرام

موتور گرم

بار اضافی روی موتور نیست ( کولر و چراغ ها خاموش است ) بار موتور را اضافه نکنید

یک اخطار هم در این برگه وجود دارد : این پروسه برای سرویس عادی ضروری نیست )

مرحله سوم تنظیم دور آرام موتور ماکسیما

در این مرحله ابتدا مطمئن باشید که دمای موتور به ۸۵ درجه سانتی گراد رسیده باشد تا موتور آماده تنظیم باشد

ابتدا مقدار دور موتور را در حالت دلخواه قرار میدهیم

دور موتور را در حالت دلخواه روی ۲۵۰ rpm قرا میدهیم

سپس یکبار دیگر پارامترهای را چک میکنیم تا اطمینان پیدا کنیم تنظیم دور آرام موتور ماکسیما به خوبی انجام شده باشد

.

.

کالیبره کردن دریچه گاز ماکسیما

دریچه گاز و رفع نوسان دور موتور ماکسیما

آموزش کالیبره کردن دریچه گاز و رفع ایراد نوسان دور موتور ماکسیما در محدوده دور موتور ۱۲۰۰- ۱۸۰۰
بر روی سنسور دریچه گاز ماکسیما دو عدد سنسور وجود دارد . یکی سنسور دریچه گاز و دیگری سوییچ دریچه گاز .

دستگاه عیب یاب را به خودرو وصل کرده و سویچ باز وارد منوی موتور شده و پارامترها را بررسی میکنیم،

به شکلی که بتوانیم هر دو پارامتر مربوط به tps(سنسور دریچه گاز) و tp sw (سوییچ دریچه گاز) را ببینیم.

حال دو عدد پیچ سنسور دریچه گاز را تا حدی شل میکنیم که سنسور بتواند به بالا و پایین حرکت کند

(البته نباید خیلی شل شوند).

سنسور را تا انتها پایین میاوریم.

در این حالت هم سنسور و هم سوییچ دریچه گاز به حالت off تغییر وضعیت میدهند.

سنسور را آرام آرام به سمت بالا می چرخانیم تا لحظه ای که سوییچ دریچه گاز on شود ،

ولی سنسور دریچه گاز باید در همان حالت off باقی بماند.

در این لحظه قدری پیچهای سنسور را سفت میکنیم که مجموعه سنسور حرکت نکند.

سپس سوییچ موتور را که در وضعیت on بود را ۱۰ ثانیه بسته ۵ ثانیه باز میکنیم

و اینکار را آنقدر تکرار میکنیم تا در یکی از مراحلی که سوییچ را باز میکنیم

وضعیت سنسور دریچه گاز از حالت off به حالت on تعییر پیدا میکند


تنظیم دور آرام موتور ماکسیما

چه زمانی باید دور موتور ماکسیما را تنظیم کرد ؟

زمانی ما باید این کار را انجام دهیم که دور موتور مشکلات زیر را بری ما به وجود بیاورد

خاموش شدن خودرو زمانی که کاملا خودرو را متوقف میکنیم

زمانی که دور موتور غیر طبیعی بالا و پایین میرود

زمانی که بدون حتی فشردن پدال گاز دور موتور افزایش پیدا میکند

زمانی که خودرو ریب میزند و همراه با افزایش غیر طبیعی دور موتور در دست انداز ها و …. راننده را درگیر میکند

زمانی که خودرو پس از استارت مشکلی ندارد اما وقتی گرم میشود دور موتور پایین می آید

آموزش تنظیم دور آرام موتور ماکسیما

ابتدا دیاگ را به کنترلر متصل میکنیم

سپس وارد منو دیاگ میشویم و نیسان را انتخاب میکنیم

خودروهای بین المللی و سپس کانکتور ۱۶ و سپس قسمت موتور را انتخاب میکنیم

منتظر میشویم تا برقراری اتصال انجام شود

مرحله دوم تنظیم دور آرام موتور ماکسیما

در حالی که پارامترها را بررسی میکنیم باید صبر کنیم تا دمای آب خودرو به ۸۵ درجه برسد تا در دمای طبیعی دور موتور چک شود . دور موتور در دیاگ با واحد rpm نمایش داده میشود .

دور موتور را چک و عدد آن را برمیداریم

سپس برمیگردیم و در صفحه قبلی عملیات ویژه را انتخاب میکنیم

آیتم تنظیم دور موتور در حالت دور آرام را کلیک میکنیم

در این پنجره دور آرام برخی شرایط به طور پیش فرض برای دور آرام موتور ماکسیما درج شده است که عبارتند از : (

دور آرام

موتور گرم

بار اضافی روی موتور نیست ( کولر و چراغ ها خاموش است ) بار موتور را اضافه نکنید

یک اخطار هم در این برگه وجود دارد : این پروسه برای سرویس عادی ضروری نیست )

مرحله سوم تنظیم دور آرام موتور ماکسیما

در این مرحله ابتدا مطمئن باشید که دمای موتور به ۸۵ درجه سانتی گراد رسیده باشد تا موتور آماده تنظیم باشد

ابتدا مقدار دور موتور را در حالت دلخواه قرار میدهیم

دور موتور را در حالت دلخواه روی ۲۵۰ rpm قرا میدهیم

سپس یکبار دیگر پارامترهای را چک میکنیم تا اطمینان پیدا کنیم تنظیم دور آرام موتور ماکسیما به خوبی انجام شده باشد

مکانیک سیار وحید
۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱

.

دل دل زدن ماشین ، استپر ، دریچه گاز ، سنگ وسط

بسم الله الرحمن الرحیم

.

.

.camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
دوستان سلام.اقا ماشینو برای همون لرزش و دل زدن قبل حرکت بردم نشون دادم افت ولتاژ داشتم.دینام باز شد افتامات دیود و عوض کردن ولی بازهم بعضی موقع ها لرزش اول حرکت و دارم.کولر که میگیرم جون ماشین گرفته میشه.انگار کپ‌میکنه! ممکنه دوباره از همون دینام باشه؟ ولتاژ سر باتری با کولر و چراغ روشن کسی میدونه چند باید باشه؟

سلام
رو ماکسیماا تعویض دیود یا آفتامات اصلا جواب نمیده
بهتره باز ولتاژو بدین اندازه بگیرن

من یه سری که چراغ چک دینامم چشمک میزد از گناوه تا تهران هم راحت اومدم و هیچ دل زدنی نداشت کلا خاصیت دینام ماکسیما اینه یه دفعه کارو زمین نمیزاره ولی نوسانات مقطعی برای کلیت خودرو خوب نیست ،نمیدونم باعث دل زدن بشه یا نه ولی حتما بهش رسیدگی کن

دقیقا چون باطری من ب ظاهر سالم بود ولی ماشین تو سرعت پایین دل دل میزد مکانیک ب اشتباه واسم کوئل تعویض کرد ک باز درست نشد اخر سر با راهنمایی یکی از دوستان بردم باطری ساز با تعویض باطری مشکل حل شد

منم تا الان این مشکل و نداشتم همیشه باطری خالی میکرد با چراغ روشن میشد میفهمیدم.این سری بابت این لرزش همه چیو چک کردم تا گفتن دینام افت ولتاژ داره.

ولتاژ دینام عرض کردم باید ۱۴باشه

سلام احتمال زیاد ایراد لرزش ماشینتون از دینام نبوده
برق دزدی وایرها
گرفتگی سوزنها
اتصالی توی سیمکشی موتور
ممکنه یکی از اینها باشه

شمع تازه عوض کردم اصلی گرفتم.انژکتور شویی کردم.دستگاه زدن‌ گفتن همه چی درسته! واقعا خودمم دیگه موندم از چیه! اخه امروز کولر که میگیرم قدرت ماشین افت میکنه! زیر پا کامل احساس میکنم

من خیلی وقته این وایر ها توشه.بعد عوض کردن شمع این اتفاق افتاد.اول حدس زدم دریچه گاز باشه! گفتم یدونه بیارن عوض کنیم تست کنیم.بعد دیدم با کولر جون ماشینم گرفته میشه فکر کردم باید مشکل برقی باشه

تازه کل سیم کشی و عوض کردم و تقریبا در حد انداختم ولی باهاش مشکلی نداشتم تا بعد تعویض شمع

اگه شمع عوض کردین اینجوری شده همون وایراست پس
بعضی وقتا ظاهر وایر خوبهاما جنسش خوب نیست و برق دزدی داره
بعضی وقتا با باز و بست کردن کویل و وایر که شما انجام دادی و شمع عوض کردی فنر داخل وایر به مرور جمع و کوتاه شده اتصال برقرار نمیشه با شمع
با یه ذره کشیدن فنر ممکنه درست بشه

ماشین روشن کن اول سر باطری بردار مثبت ببین ماشین خاموش بشه از دینام مشکل خاموش نشد مال باطریه

استاد این کار خطرناکیه
خیلی مراقب باشید
ممکنه دیود و افتامات دینام بسوزه
ممکنه ecu آسیب ببینه
و...

من خودم ۸۶در حد نو دارم اتومات ۶۰تا کاره این مشکل اینطوری تست کردم از خرابی دینام مطلع شدم هیچ مشکلیم نداشتم

کاکو من چند مورد دیدم که اسیب دیدن
این روش اصلا روش درستی نیست
همین هفته پیش ماشین یکی از اشناها این کار رو انجام داد دیود سوخت
الان چراغ دینام روشن نمیشه و دیود کلا کار نمیکنه
قیمت دیود و افتامات چقدره؟
اصلی حدود ۲۵۰۰
پس چرا کاری که درست نیست باید انجام بشه؟

برید جلو یه باطری سازی آمپر بگیره از باطری
به همین راحتی

سلام
یه بار با کابلهای بدون انبر، یعنی سرشون فقط سیم لخت بود، قانتاق گرفتن از ماشین دوستم
تشکیلات مربوط به دزدگیر سوخت
تکون دادن سر مثبت باطری موقع روشن بودن خطرناکه

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
سلام وعرض ادب من ماشين اتومات هست وقتي رو سرعت ٦٠ كيلومتر يهو پامو از رو گاز برميدارم صداي تق مياد

.

جلوبندي عقب اكسل پلوس كمك ها همه چك شده حتي دسته موتورا كلافه شدم كسي ميتونه راهنمايي كنه ممنون

صدای تقه گیربکس هست معکوس میکشه . با تنظیم کردن دریچه گاز درست میشه

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
یه مشکل دیگه هستش ماشین من صبح زود یا چند ساعت که خاموش ماشین تک استارت روشن میشه ولی زود خاموش میشه هر چند تا بزنی روشن میشه و خاموش مگر اینکه ۵،۶ ثانیه بعد استارت دور موتور رو ۱۰۰۰ نگه داری بعد دیگه خاموش نمیشه،استارت که میزنی دور موتور زیر ۸۰۰ میاد خاموش میشه

دریچه گاز با استپر موتور شستشو بدهید . دریچهای سنگ وسط هم چک کنید ازاد باشد

میگن از ای سی یو هستش،احتمال داره؟

کلا منظور ساسات نمیکنه ماشین

بله

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
من ماشينم تعمير اساسي كردم تابستان ولي الان صبح تا قبل گرم شدن يكم دل ميزنه بنظرت چيارو چك كنم

دیاگ بزن سنسور اکسیژن و سنسور مپ چک شود . البته دیاگ زن باید اینکاره باشد

.

شیلنگ آب دریچه گاز

بسم الله الرحمن الرحیم

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
شیلنگ بنزین ۲۰۶ سایزشه از استوکی ها بگیر ارزونه کیفیتش از اصلی خودتم بهتره تا هر وقت فکرشو کنی کار میکنه واست

شیلنگ بنزین ۲۰۶ به کدام شیلنگ ماکسیمامیخوره؟

دریچه گاز یا کجا؟ یادم باشه بدردمیخوره

#

دوتا شیلنگ آب دریچه گاز که واسه گرمکنش وصله

استپر موتور ، دریچه گاز ، نوسان دور موتور

بسم الله الرحمن الرحیم

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:

.
با سلام
دوستان ماشین من چند وقتیه که ماشینو میرونی دور موتور و دریچه گاز اوکی هست بعد از چند دقیقه که ماشین گرم شد وایمیستی میزاری خلاص ماشینو دور موتور یه ۱۵ ثانیه بالای یک میمونه بعد میاد حالت عادی، حس میکنم شتابشم کم شده! موقع عادی دور موتور رو هشت دهم هست تقریبا ولی موقعی که میرونی و خلاص میکنی این مشکل پیش میاد

منم این مشکل رو داشتم با تعمیر دریچه گاز و شستنش اوکی شد

اول چک کنین سنگ وسط قفل نباشه
بعد کاتالیزور اگه کارکرد بالای ۳۰۰ تاس
بعدش سیستم برق
سیم کشی جایی لخت نباشه کوئلا مقاومتش بالای ۱.۴ باشه

.

.

.camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
سلام دوستان بعد از اینکه دریچه گاز باز بشه وسرویس بشه باید ماشین رو دستگاه دیاگ بزنم؟

دو روز پیش صافی بنزین رو تعویض کردم دریچه ی گاز هم سرویس شد.ولی عد از اون ماشین یکم بد کار میکنه و دند یک و دو وقتی پام رو از رو گاز بر میدارم انگار لگد میزنه یا ترمز میگیره دلیلش چی میتونه باشه

دنده ای هست؟احتمال داره زاویه دریچه گازتنظیم بهم خورده،اگه دنده ای هست دنده یک بین۱۰۰۰تا۲۰۰۰ماشین کله میکنه اگرتنظیم نباشه

بله دنده ای هست دقیقا همین که گفتید دنده یک و دو وقتی پام رو از رو گاز بر میدارم کله میکنه

زاویه دریچه گازتنظیمش کارهرکس نیست

بخاطر باز کردن دریچه گاز تنظیمش بهم خورده باید ببری پیش کسی که کارش تنظیم حرفه ای دریچه گاز باشه

همزمان بادستگاه هم اینکه دستی پیچ روتنظیم میکنند

من تبریزبردم پارس خودرو مهندس تبریزی اوکی کردو اخرش به این نتیجه رسیدم تادریچه گازمشکل نداره دست نزنیم

اخه چهار پنج سال بود دست نخورده بود دور دریچه ی گاز کلی چربی سیاه گرفته بود ماشین جونش کم شده بود

نباید به سنسور خرگوشی دست میزدید . حالا سوکت قهوه ای پاین دریچه گاز در بیارید تا وقتی میری دریچه گاز تنظیم میکنید

.
من ماشینم صبح روشن میکنم سرده تر تر میکنه

دور موتورش بازی میکنه وقتی گرم میشه ردیف میشه

دلیلش چی میتونه باشه؟؟

#

دریچه گازت مشکل داره . ببر دیاگ بزن خطای دریچه گاز داد .

شستشو بده ردیف نشد

باید تنظیمش کنی

.

.camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
یکی tps و یکی tps sw
سنسور موقعیت دریچه گازه دوتا پیچ بالا پایینش داره

دست نزنی که تنظیمات دریچه گاز بهم میریزه و‌تنظیمش داستان داره

میزان باز شدن دریچه کاز و زاویه باز شدنش به عهده این سنسوره

.

اگر پایینی رو قطع کنیم چی میشه؟؟

کارکرد سنسور مختل میشه.چرا قطع کنی؟!

طرف ماشینش مشکل داشته دریچه گازش..
ماشین دنده بوده...
ماشین توی سرعت پایین کله میکرده و توی گاز خلاص دور موتور بازی میکرده
الان این فیش پایین رو دو ساله کشیده و مشکل ماشینش حل شده

برای چند نفر دیگم این کارو کرده

شتاب ماشینشم زیاد شده

داستان چیه؟؟

من تا حالا نشنیدم ولی قطعا این سنسور حذف شه دریچه کاز فقط مکانیمی با سیم گاز باز و بسته میشه و شاید کار کنه ولی مصرف سوخت و خیلی چیزای دیکه رو بهم میریزه.ببینید دوستای دیکه نظرشون چیه

همینو میخوام بدونم

برام خیلی سواله چطوری داره دو ساله کار میکنه اونم با شتاب بالا

داستانش این هست دریچه گاز نمیتوانند تنظیم کنند سوکت در میاورند که با این کار درسته تقه زدن خوب۰میشه اما مصرف سوخت میره بالا۰و کلی داستان دیگه . همین کارها را میکنند که اسم ماکسیما به بدی در میکنند مصرفش بالاست

داداش سنسور دریچه گاز همونی که عکس گذاشتی اگه تنظیم نباشه دنده ۱ و خلاصی از دور موتور ۱/۵۰۰ کله میکنه اون سوکت قهوه ای که میگی دربیاری بله کله نمیکنه ولی مصرف بالا میری اصولیترین کار تنظیم اون سنسور دربچه گاز با دیاگ و میکانیک ماکسیما کار بلد

سنسور دریچه ۲ تا کار میکنه یکیش خواندن زاویه دریچه هست که فیش بالایی اینکارو میکنه
کار دوم فرمان قطع گاز هست که مقدار هوای ورود از استپر تنظیم میشه و موقع تعویض دنده که در اتومات ها مخصوصن خیلی مهمه

کسانی که دور موتورشون بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ شروع به بازی میکنه اگر سنسور پایین رو بکشن مشکل حل میشه و ضربه گیربکس که ایراد از دریچه باشه بر طرف میشه

حالا بر عکس موقع ترمز آنی مشکل خودشو نشون میده چ ماشین یه معکوس ۲ به ۱ بد میکشه که به مرور به گیربکس آسیب میزنه

چون دیگه دریچه فرمان قطع کاز رو به شیر برقی ها نمیده

شما با کشیدن اون فیش یک مشکل حل می کنی یه ایراد دیگه به سیستم اضافه میشه

ماشین هایی که این کارو کردن همه دنده بودن ها

اتومات رو میگفت اصلا این کارو نکنید

تو دنده چون دنده دادن دسته خودمونه مشکل به چشم نمیاد به جز بیشتر شدن اندک مصرف و دوده کردن

همین رو میخواستم بدونم..پس بی عیب هم نیست

ممنونم که برام توضیح دادی.


امیراقاسلام،

استپرموتور عوض کردن و یاشستشو دادن

دور موتور چرا قاطی میکنه؟

سرباطرهم برداشت بودیم ،بایددوباره دستگاه تنظیم کنیم؟

#

استوپر عوض کردی ؟

اره،پایش شکوندم،عوض کردم

دور ارام خاموش میشه ماشین؟

نه خاموش نمیشه،دور ارام سرد عادی هست،موتور گرم بشه دورموتور دیر میادپایین شتاب هم کم شده

دست به سنسور پشت دریچه نزدی ؟

نه همچین غلطی نمیکنم😂😂

.

اول فیلتر هواتو بر دار

ببین درست میشه؟


پس استوپر که خریدی استوک هست خرابه .

برای خودت اگر یک پایش شکسته اشکال نداره

به اورنگش چسب مزدا بزن ببند مشکلی پیش۰نمیاد

سوختن ecu پس از تعویض دینام

بسم الله الرحمن الرحیم


سلام و عرض ادب
دوستان استارت ميزنم ماشين خاموش ميشه حتما بايد اول استارت گاز بدم تا روشن بمونه بعدشم كه توي فيلم مشخصه ممنون ميشم راهنمايي كنيد ؟؟

بدون گاز دادن استارت ميزنم خاموش ميشه ولي يه مقدار گاز ميدم روشن ميشه

سلام
ماشین منم دقیقا همین مشکل رو داشت هفته پیش
بردم چند روزی ماشین خوابید و توی ماشین هیچ بویی نمیومد اما روز آخر گفتن ecu سوخته و یه ecu استوک اروپا برام انداخت
دو روزه که تحویل گرفتم ماشین میلرزه جون اولی رو نداره
پرسیدم گفتن بخاطر ecu اروپایی

چند رو ز پيش دينام عوض كردم از همون روز اين مشكل پيش اومده

فقط گاز كه ميدم دور موتور مياد بالا پا رو از رو گاز كه بر ميدارم ماشين ميره تا مرز خاموش شدن بعضي وقتا هم خاموش ميشه

####

این مشکل مربوط به استپر و دریچه گاز و سنسور ها میشه

والا نمی‌خورد ecu باشه چون اصلا بوی سوختگی نمیومد تو ماشین
و ماشینم مدل ۹۰ و حالا حالا ها جا داشت
اما وقتی این ecu سوخته رو گذاشتم تو پارکینگ کل ساختمون رو بوی گندش برداشته
من حسم بر اینکه خود مکانیک سوزونده باشش
خودش یه ecu اروپایی استوک گذاشته ۴۲۰۰ هم پولشو گرفته درصورتی که قیمتش تو بازار یکو نیم تا ۲ تومن

حداقل ۱۵ تا ماشین خارجی اونجا بود
امروز بعد از کار میخوام برم پیشش
نمیشه تهمت زد که خودش سوزونده باشه
اما من میگم احتمال ۹۵ درصد خودش سوزونده چون اصلا قبلش بوی سوختگی تو ماشین نمیومد

##

وقتی دریچه گاز غیر اصولی تنظیم بشه این قسمت ای سی یو میسوزد .

##

اره سنسور دریچه گاز دست زده ای سی یو سوخته

لوله خرطومی دریچه گاز

بسم الله الرحمن الرحیم


دوستان خرطومیه ماشینم که به دریچه گاز وصل میشه

پاره شده ، ماشینم تر تر میکنه؟؟

#

چسب پهن بزن کارت راه بیوفته تا برسه دستت .

فقط اصلی استوک بگییر

چینی نو هم بدرد نمیخوره

نرمه گاز بدی گاهی جمع میشه

گیر کردن پدال گاز ماکسیما ، دریچه گاز

بسم الله الرحمن الرحیم

:
پدال گاز گیر میکنه

انگارسنگ گذاشتی زیرپدال

،ضربه محکم میزنم ازاد میشه،

سیم گاز هم دادم مکانیک عوض کرد درست نشده،

#

سلام این مشکل از سیم گاز نیست از دریچه گاز است

خیلی کم پیچ ریگلاژ دریچه را بچرخانید

دریچه گاز می‌افته پایین چفت میشه با سنسور برقی

باز نمیشه . مشکل از دیچه گاز است

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
سلام.دوستان من دور موتور رو با دستگاه تنظیم کردم.ولی افتادم تو جاده ۱۴۰ ۱۵۰ تا رفتم.رسیدم دست انداز ترمز زدم،پدال گاز گیر کرد و گاز نمیخورد.یکی دوبار رو پدال فشار اوردم یه دفعه گیرش بر طرف شد.ولی انگار سیم گاز سفت شده.زنگ زدم به مکانیک.گفت یکی دوبار خاموش روشن کنی یا یه بار سر باطری رو برداری درست میشه🤔

یه پیچ ۴ سو خیلب کوچیک رو دریچه گاز هیت یه خورده مچبه اندازه نیم تا ۱ دور صفت کن حل میشه زیادی شل کرده پولکی دریچه گیر میکنه

تعویض سیم گاز ماکسیما

بسم الله الرحمن الرحیم


سلام امیراقا

،تعویض سیم گاز قلق خاصی داره یانه؟ ماکسیما دنده

#

قلق خاصی نداره از گاز باز کن بکش بیرون

جدید هم عین همان بزن جا

استپر موتور ، خاموش شدن در صورت برداشتن پا از روی گاز

بسم الله الرحمن الرحیم

.

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
رفقا سلام
یه مشکلی برام پیش اومده
باطری ماشین رو جابه جا کردم الان روشن میکنم ماشین روشن نمیمونه

سلام استارت میخوره ولی روشن نمیمونه؟

اگه هم بمونه با دور موتور خیلییییی کم
در حد مرگ

ولی با دور موتور خیلییی پایین

هرچی هم گاز میدم باز دورموتور میاد پایین خاموش میشه

سلام ، باتری خراب هست و یا خالی هست ، به هیچی دست نزنین، ایراد از باتری هست

با چند ساعت رانندگی مداوم به احتمال زیاد مشکلش حل میشه

و یا اینکه نیم ساعت روی دور موتور ۲۰۰۰ نگهدارین در جا کار کنه ، اگه باتری سالم باشه موضوع حل میشه

سنسور دور موتور

سنسوری که روی گیربکس بستست براده وکثیف شده باید تمیز بشه یا آب خورده ..اول اینو ببین .اگر سالم باشه سنسور موقعیت میل سوپاپ

نزدیک‌به‌ نیم ساعت هستش ک رانندگی کردم

الان اومدم خونه

اما دورموتور نمیتونه خودش را حفظ کنه
سر سرعت گیرا یا ایست کامل دورموتور خیلی پایین میاد میمیره

تو‌فیلم مشخصه

طبیعی نیست دورموتور اینقدر پایین بیاد در حد خاموش شدن ماشین بعد خودشو بکشه بالا

احتمالا تنظیم دریچه گاز به هم خورده

یکی از سر باطری ها رو حد اقل ۲۰ دقیقه بردارین شاید درست بشه

والا این‌ایراد تو ماشینای عادی ایرانی
تجربه میگه از خرابی استپره ک نمیتونه دور موتور رو نگه داره

ولی بعید میدونم مشکل ماشینم استپر باشه

موقع استارتم باید هوای گازو نگه داری
نگه نداری دور موتور میاد پایین خاموش میشه

یه بار امتحان کید ضرر نداره که
ماشین من بعد از این که دریچه گاز رو عمران سرویس تنظیم کرد بعد از چند روز دور موتور دیر میومد پایین حدود ۱ ثانیه روی ۱۰۰۰ می ایستاد و بعد رو دور آرام می رفت به عمران که نشون دادم گفت سرباطری رو بردار خطایی که داده ریست میشه ولی هنوز امتحان نکردم خودم

.


سلام به اساتید
این که پارو از روی پدال گاز بر میداری خاموش میکنه از چی میتونه باشه
ممنون میشم راهنمایی کنید

استپ موتور یا همان دور ارام ، شستشو بدهید


سلام دوستان
وقتی دنده رو تو حالت D قرار میدم دور موتور میاد پایین بعضی وقت ها هم خاموش میکنه ماشین رو ؟؟؟

كثيفي دريچه گاز و تنظيم نبودن يا خرابی سنسور خرگوشي
اگر گاز هرز نميخوره كثيفي دريچه گاز است

سنسور دوره ارام يا همون استپ موتور كثيف هست

ساسات موقع استارت سرد ،‌ دور موتور سرد، گرم کردن موتور

بسم الله الرحمن الرحیم


خودرو یک سیستم ساسات داره

یعنی وقتی موتور سرده پر گاز دور بالا کار میکنه تا گرم بشه

وقتی گرم شد ساسات قطع میشه


و دور موتور در حد نرمال که حدود ۷۵۰ rpm هست میاد پایین .


دقت کنید وقتی موتور سرده روشن میکنید موتور پر گازه بدون اینکه شما پدال گاز فشار بیارید.


قدیمها ساسات دستی بود یعنی خودت باید اینکار میکردی
الان اتوماتیک و ای سی یو کنترل میکنه.


قدرت کامل موتور وقتی بدست میاد که موتور به دمای استاندارد برسه.


وقتی موتور سرده قدرت کافی نداره پس میخواهید حرکت کنید جون نداره زور میاد رو موتور و حتی ممکنه خاموش بشه.


برای این موتور سیستم ساسات داره که وقتی سرده پرگاز کار میکنه.


شما دقت کنید وقتی صبح موتور سرده روشن میکنید گاز ندید

ببینید دور موتور باید بالای تقریبا ۱۲۰۰ باشه

وقتی درجه اب رفت بالا دور میاد حدود ۷۵۰ .
اگر اینطور نیست ساسات کار نمیکنه

در هر حال بهتره صبر کنید دور بیاد زیر ۱۰۰۰ دور

بعد دنده بزنید
مخصوصا در اتوماتیک

تاخیر تعویض دنده اتومات ، تنظیم دریچه گاز

بسم الله الرحمن الرحیم

.

.camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
سلام دوستان وقت بخیر
دلیل اینکه صبح ماشین رو در حالت D میزاریم ولی ماشین حرکت نمیکنه وحتما باید بزاریم دنده 1 بعد بزاریم D چی هستش؟؟
.
# نیاز به تعمیر گیربکس دارد

camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
دروددوستان
صبح هواسرده ماشین توی dهمون ابتدا حرکت نداره باید یکم درجا کارکنه تا بعدش حرکت کنه،
این ایراد از چیه،ممنون🌹🌹🙏

ارادت
چیز خاصی نیست
اگر گیربکس تقه نداره و ضربه نمیزنه
بهش دست نزن

اگر تقه و ضربه دارید
زودتر به دادش برسید

.

.
سلام دوستان من ماشینم اتومات هست وقتی پا رو از گاز بر میدارم و دور موتور ریز کم میشه بین دور ۲ تا ۱ که میرسه میاد پایین

بعد میپره بالا و در این لحظه احساس اینکه ماشین یه لحظه ترمز بگیر ی رو داره.

کسی میدونی علت چیه ?

#

باید دریچه گاز تنظیم بشه کار هر کس هم نیست

داداش با دستگاه باید تنظیم بشه زیاد هم با دست بهش ور بری ای سی یو میسوزد

.
دوستان عزیز روزتون بخیر


موقع ترمز زدن وقتی دنده کم میشه یه تقه میزنه

به نظرتون چه ایرادی می‌تونه داشته باشه ؟

دریچه گاز تنظیم نیست

آقا امیر لطفا ببینید این ایراد هم مال تنظیم نبودن دریچه گازه 👇

دریچه گازو کامل عوض کردم چون ترک داشت
الان ماشین موقع دنده عوض کردن وقتی دور موتور میره بالا(پرگاز حرکت کنم یا معکوس بکشه) گاز هرز میخوره، دوبار هم بردم اونجا دیاگ زده، دریچه گازم انگولک کرده، اما همونه
خودش میگه مال ساعتیه

از وقتی دریچه عوض کردی این جور شده؟

بله قبلا ۱ به ۲ این اتفاق میافتاد، الان کلا گاز هرز میخوره، مثل حالت نیمکلاچ تو ماشین های دنده ای

دریچه تنظیم کردن کار هر کس نیست یک ادم حرفه ای پیدا کن تنظیم کن


دوستان سلام


ماشین من ۱۵۰ هزار تا کار کرده و موقع تعویض دنده یه حالتی مشابه تاخیر همراه با کمی پرش به جلو داره
تقه نمی زنه
و اگر خیلی آروم و سرگاز برم این مشکل کمتر محسوس هست
ممنون اگر راهنماییم کنید
یا تعمیر کار خیلی وارد معرفی کنید

ممنون از توجه و لطف شما


انگار یه جوری هست که تعویض دنده بیش از معمول حس میشه
البته روغن بهران دکسترون ۳ ریختم

از اقوام سوناتا ۲۰۰۸ داره در مقایسه تعویض دنده اون نرمتره و کمتر احساس میشه



داداش دریچه گاز تنظیم نیست

شما اول دیاگ جی اسکن بزن مطمئن باش خطا دریچه گاز میده .

وقتی ماشین وایستاده

گاز را تو دور 2.500 یکنواخت نگه دار

اگر دور موتور بالا پایین رفت

دریچه گاز تنظیم کن مشکل حل میشه