بسم الله الرحمن الرحیم
.
camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
.
با سلام
دوستان ماشین من چند وقتیه که ماشینو میرونی دور موتور و دریچه گاز اوکی هست بعد از چند دقیقه که ماشین گرم شد وایمیستی میزاری خلاص ماشینو دور موتور یه ۱۵ ثانیه بالای یک میمونه بعد میاد حالت عادی، حس میکنم شتابشم کم شده! موقع عادی دور موتور رو هشت دهم هست تقریبا ولی موقعی که میرونی و خلاص میکنی این مشکل پیش میاد
منم این مشکل رو داشتم با تعمیر دریچه گاز و شستنش اوکی شد
اول چک کنین سنگ وسط قفل نباشه
بعد کاتالیزور اگه کارکرد بالای ۳۰۰ تاس
بعدش سیستم برق
سیم کشی جایی لخت نباشه کوئلا مقاومتش بالای ۱.۴ باشه
.
.
.camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
سلام دوستان بعد از اینکه دریچه گاز باز بشه وسرویس بشه باید ماشین رو دستگاه دیاگ بزنم؟
دو روز پیش صافی بنزین رو تعویض کردم دریچه ی گاز هم سرویس شد.ولی عد از اون ماشین یکم بد کار میکنه و دند یک و دو وقتی پام رو از رو گاز بر میدارم انگار لگد میزنه یا ترمز میگیره دلیلش چی میتونه باشه
دنده ای هست؟احتمال داره زاویه دریچه گازتنظیم بهم خورده،اگه دنده ای هست دنده یک بین۱۰۰۰تا۲۰۰۰ماشین کله میکنه اگرتنظیم نباشه
بله دنده ای هست دقیقا همین که گفتید دنده یک و دو وقتی پام رو از رو گاز بر میدارم کله میکنه
زاویه دریچه گازتنظیمش کارهرکس نیست
بخاطر باز کردن دریچه گاز تنظیمش بهم خورده باید ببری پیش کسی که کارش تنظیم حرفه ای دریچه گاز باشه
همزمان بادستگاه هم اینکه دستی پیچ روتنظیم میکنند
من تبریزبردم پارس خودرو مهندس تبریزی اوکی کردو اخرش به این نتیجه رسیدم تادریچه گازمشکل نداره دست نزنیم
اخه چهار پنج سال بود دست نخورده بود دور دریچه ی گاز کلی چربی سیاه گرفته بود ماشین جونش کم شده بود
نباید به سنسور خرگوشی دست میزدید . حالا سوکت قهوه ای پاین دریچه گاز در بیارید تا وقتی میری دریچه گاز تنظیم میکنید
.
من ماشینم صبح روشن میکنم سرده تر تر میکنه
دور موتورش بازی میکنه وقتی گرم میشه ردیف میشه
دلیلش چی میتونه باشه؟؟
#
دریچه گازت مشکل داره . ببر دیاگ بزن خطای دریچه گاز داد .
شستشو بده ردیف نشد
باید تنظیمش کنی
.

.camry maxima تعمیر تویوتا ماکسیما:
یکی tps و یکی tps sw
سنسور موقعیت دریچه گازه دوتا پیچ بالا پایینش داره
دست نزنی که تنظیمات دریچه گاز بهم میریزه وتنظیمش داستان داره
میزان باز شدن دریچه کاز و زاویه باز شدنش به عهده این سنسوره
.
اگر پایینی رو قطع کنیم چی میشه؟؟
کارکرد سنسور مختل میشه.چرا قطع کنی؟!
طرف ماشینش مشکل داشته دریچه گازش..
ماشین دنده بوده...
ماشین توی سرعت پایین کله میکرده و توی گاز خلاص دور موتور بازی میکرده
الان این فیش پایین رو دو ساله کشیده و مشکل ماشینش حل شده
برای چند نفر دیگم این کارو کرده
شتاب ماشینشم زیاد شده
داستان چیه؟؟
من تا حالا نشنیدم ولی قطعا این سنسور حذف شه دریچه کاز فقط مکانیمی با سیم گاز باز و بسته میشه و شاید کار کنه ولی مصرف سوخت و خیلی چیزای دیکه رو بهم میریزه.ببینید دوستای دیکه نظرشون چیه
همینو میخوام بدونم
برام خیلی سواله چطوری داره دو ساله کار میکنه اونم با شتاب بالا
داستانش این هست دریچه گاز نمیتوانند تنظیم کنند سوکت در میاورند که با این کار درسته تقه زدن خوب۰میشه اما مصرف سوخت میره بالا۰و کلی داستان دیگه . همین کارها را میکنند که اسم ماکسیما به بدی در میکنند مصرفش بالاست
داداش سنسور دریچه گاز همونی که عکس گذاشتی اگه تنظیم نباشه دنده ۱ و خلاصی از دور موتور ۱/۵۰۰ کله میکنه اون سوکت قهوه ای که میگی دربیاری بله کله نمیکنه ولی مصرف بالا میری اصولیترین کار تنظیم اون سنسور دربچه گاز با دیاگ و میکانیک ماکسیما کار بلد
سنسور دریچه ۲ تا کار میکنه یکیش خواندن زاویه دریچه هست که فیش بالایی اینکارو میکنه
کار دوم فرمان قطع گاز هست که مقدار هوای ورود از استپر تنظیم میشه و موقع تعویض دنده که در اتومات ها مخصوصن خیلی مهمه
کسانی که دور موتورشون بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ شروع به بازی میکنه اگر سنسور پایین رو بکشن مشکل حل میشه و ضربه گیربکس که ایراد از دریچه باشه بر طرف میشه
حالا بر عکس موقع ترمز آنی مشکل خودشو نشون میده چ ماشین یه معکوس ۲ به ۱ بد میکشه که به مرور به گیربکس آسیب میزنه
چون دیگه دریچه فرمان قطع کاز رو به شیر برقی ها نمیده
شما با کشیدن اون فیش یک مشکل حل می کنی یه ایراد دیگه به سیستم اضافه میشه
ماشین هایی که این کارو کردن همه دنده بودن ها
اتومات رو میگفت اصلا این کارو نکنید
تو دنده چون دنده دادن دسته خودمونه مشکل به چشم نمیاد به جز بیشتر شدن اندک مصرف و دوده کردن
همین رو میخواستم بدونم..پس بی عیب هم نیست
ممنونم که برام توضیح دادی.
امیراقاسلام،
استپرموتور عوض کردن و یاشستشو دادن
دور موتور چرا قاطی میکنه؟
سرباطرهم برداشت بودیم ،بایددوباره دستگاه تنظیم کنیم؟
#
استوپر عوض کردی ؟
اره،پایش شکوندم،عوض کردم
دور ارام خاموش میشه ماشین؟
نه خاموش نمیشه،دور ارام سرد عادی هست،موتور گرم بشه دورموتور دیر میادپایین شتاب هم کم شده
دست به سنسور پشت دریچه نزدی ؟
نه همچین غلطی نمیکنم😂😂
.
اول فیلتر هواتو بر دار
ببین درست میشه؟
پس استوپر که خریدی استوک هست خرابه .
برای خودت اگر یک پایش شکسته اشکال نداره
به اورنگش چسب مزدا بزن ببند مشکلی پیش۰نمیاد